Persona’s en user stories bepalen

Natuurlijk maak je als bedrijf je producten niet zomaar in het wilde weg. En diensten trek je ook niet uit de hoge hoed. Altijd heb je een bepaalde doelgroep voor ogen, en een idee van wanneer die je producten of diensten nodig heeft. Dat zorgt ervoor dat je ze verkoopt.

Wij helpen je bij het onderzoeken van jouw verschillende klanttypes en hun behoeften. Daarvoor bekijken we eerst de CRM-data van je klanten en sorteren deze in groepen. Vervolgens onderzoeken we met een enquête de behoefte van je klanten. Aan de hand van deze gegevens stellen we profielen samen over je klanten en hun customer journey. Zo maak je altijd gerichte content, op elk moment.

Leer effectief contentmarketing uitvoeren met persona’s

Om effectief contentmarketing te kunnen uitvoeren, moet je een duidelijke doelgroep voor ogen hebben en weten in welke fase van de customer journey ze zitten. Hiervoor kun je niet zonder persona’s en user stories. Die vertellen je precies tegen wie je praat en wat hun behoeften zijn. Persona’s zijn beschrijvingen van maximaal 8 klant-‘types’ door ze in een ‘persoon’ te gieten, met naam, interesses en achtergrond. User stories vertellen welke behoeften je klanttypes hebben en waarom: als <klant> wil ik <dienst/product>, zodat ik <behoefte>.

Door gebruik te maken van persona’s en user stories kun je:

  • De juiste (potentiële) klanten aanspreken met de juiste content.
  • Relevant zijn voor klanten in hun wensen en behoeften.
  • Relevant zijn voor klanten in de fase in de customer journey waar zij zich bevinden.

Dat verhoogt de perceptie van jou als betrouwbaar en relevant bedrijf, en zorgt daarmee voor meer klandizie en loyaliteit.