Data-analyse

Meten is weten, hoor je overal. Maar hoe meet je nu effectief, en wat meet je dan precies? Hoe interpreteer je wat je hebt gemeten? En hoe zet je dat om in nuttige inzichten die je bedrijf verder helpen? Dat doe je met een goede data-analyse.

Data-analyse is het verzamelen, interpreteren en verwerken van data. Met data-analyse krijg je inzichten in de prestatie van je bedrijf: hoe zien je klanten je bedrijf? Hoe presteert je e-commerce? Hoe doen je business-componenten het in de markt? Met deze inzichten kun je effectieve en winstgevende aanpassingen doen aan je online kanalen.

Data-analyse bij Whiteside betekent…

Bij Whiteside bekijken we samen met jou welke inspanningen daadwerkelijk iets gaan opleveren voor je bedrijf. Niet alleen financieel, maar ook in de relatie met je klanten. Ook onze data-analyse doen we in de geest van deze ‘growth hacking’. Hiervoor is het juist interpreteren van je data onmisbaar.

Wij hebben de kennis om de juiste conclusies uit je data te trekken. En om vervolgens actiegericht aan het werk gaan. Hiervoor beschikken we over een grondige ervaring met online data-analyse. Ook hebben wij in-house kennis van methodes voor kwalitatieve en kwantitatieve data-analyse, waaronder de vignettenmethode (conjoint analysis) met behulp van softwareoplossingen als Stata en SPSS. Zo kun je met data online én offline groeien.

Resultaten

  • Kwalitatieve en kwantitatieve data-analyse
  • Interpretatie en vertaling naar actiepunten
  • Optimaliseren van online kanalen op basis van data

Tatiana Degtyareva

Data-analist

Tatiana Degtyareva fotoWil je weten hoe we je kunnen helpen meer uit je data te halen? Of heb je een specifieke vraag? Bel dan onze data-analist Tatiana op 06 – 29 33 92 19.