Database marketing

Als bedrijf verzamel je vaak jarenlang informatie over je klanten en hun gedrag. Maar gebruik je die informatie ook om de ervaring van je klanten te verbeteren? Of om je bedrijfsvoering te optimaliseren? Database marketing helpt je om een meer inhoudelijke dialoog met je klanten te voeren. Zo kun je je klanten beter in groepen opdelen en beter aan hun behoeftes voldoen. Het is de volgende stap naar gepersonaliseerde marketing.

Persona’s op basis van je data

Wie zijn je klanten eigenlijk? Uit je database, de kennis van je klantenservice en je sociale kanalen maken wij dat voor je inzichtelijk. Dat doen we door een aantal persona’s voor je te ontwikkelen. Deze zijn gebaseerd op harde data. Een persona is een concrete omschrijving van een persoon, die een hele groep vertegenwoordigt. In deze persona zitten de belangrijkste kenmerken van deze groep. Met een persona kun je gerichter je klanten tegemoet komen.

Database marketeers met diverse specialisaties

Onze database marketing gebruikt het inzicht van ons hele team. Multidisciplinair dus. We kijken niet alleen naar de data, maar ook naar content, SEO en SEA, technische marketing. Met dit gecombineerde inzicht zorgen we voor een nog betere connectie tussen je bedrijf en je klanten.